söndag 11 oktober 2009

Min nya oas

Hej!
Här kommer en bild från vår nya trädgård som visar vattenfallet och fiskdammen i sommarskrud. Bilden har jag lånat av mäklaren eftersom jag fortfarande inte kan ladda ner bilder från min nya kamera till datorn. Måste skaffa mig ett nytt program som klarar av RAW-kopior. Lovar att lägga upp egna bilder när jag kan.
Flytten närmar sig nu med stormsteg. Vi får tillträde den 23:e oktober, gissa om vi längtar.
Nu har jag mätt upp allt man kan mäta i huset för att kunna veta vad vi kan ta med oss och vad vi måste sälja/ge bort. Ältar som bäst om vi skall måla taket i stora rummet vitt eller lämna det vitlaserat. Har fått för mig att det skulle bli mycket ljusare och reflektera ljusen bättre om vi vitmålar det. Är ni för eller mot?
Försöker också bestämma oss för eventuell fondtapet i sovrummet. Jag har hittat en möjlig kandidat: Nora i beiga toner, från Sandbergs tapeter. Kombinerat med ljusbeiga väggar så tror jag att det skulle bli väldigt vilsamt. Nu finns det en garderobsvägg med spegeldörrar som skall ersättas med draperi i något tungt typ som matchar väggarna. Tips om bra tyger emottages tacksamt!
Stora kramen till er alla,
Maria

16 kommentarer:

  1. Men hjälp sååå vackert!!!
    Vilken trädgård! Kramis ♥

    SvaraRadera
  2. Ååh! Ska ni flytta? Så roligt! Och så vackert det ser ut... Lycka till nu med allting!
    Och jag håller på ett vitmålat tak!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Tack snälla du för din rara hälsning! Tänk att det snart är dags för flytten. Håller ni på att packa som bäst nu? Jag kan tro att du längtar.

    Vi ses igen och då kanske ni är på plats!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!
    Kul med ett inlägg från dig.
    Trädgården ser ju helt underbar ut. Vad roligt att få flytta till ert drömhus snart.
    Vitt tak är fräscht och blir säkert ljust och bra. Ta hand om dig!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Vad härligt!
    Oj,vad du kommer att gå loss både i inredning och trädgård!
    Du har då redan börjat planera=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Men Hei Maria,

    Så herlig at du tenkte på meg i dag!
    Så trivelig og ha bloggevenner fra grannelandet. Jeg må si at jeg har foresket meg I Sverige etter at jeg startet bloggen.

    Din hage er virkelig vekstrik og fin, selv på denne tiden av året. Så herlig med vattenfall og fiskedam, det gir sånn ro i kropp og sjel. Og også så fint og titte på.

    Ha en riktig fin weekend, klem!
    Aina

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig trädgård Maria! Vad mysigt ni ska ha där när säsongen börjar igen. Jag tycker det är snyggt med vita tak så jag är för att måla dem. Hoppas att det blir bra!

    Ha en skön helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Jädran vad spännande det låter med flytten :) Fast jag vet ju hur mycket jobb det är med att flytta en hel familj. Samtidigt är det skönt - man får då möjlighet (man måste ju...) rensa, rensa och rensa. Det är skönt att göra sig av med en massa onödigt som man har sparat ihop under åren.

    Lycka till med avslutet nu :)

    Anna

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!

    Nämen, ska ni flytta? Vad spännande! Så vackert det ser ut, vilken trädgård! Jag antar att du har fullt upp nu då med att packa och att huvudet är fullt av idéer om hur du ska inreda. Kul!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Oj vilken trädgård!!

    Lycka till med flytten & ert nya hus :D
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Hello!
    Japp, det är jag som har skrivit på bordet.
    Det är skitenkelt, jag kör med karbonpapper och en bra blyerts som grund.

    Du, kan tänka mig att det går trögt med packandet!
    Även om det är kul med själva flytten så är packandet det värsta som finns!
    Hoppas det går snabbt så ni får komma på plats sen.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Godmorgon!

    Inga fel det heller! Åh få nycklarna på fredag, imorgon.. Spännnande!! Så roligt med flytt och nytt hem..

    Stora lyckönskningar från mig!!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Hej fina Maria!

    Tack för dina underbara kommentarer, de är sannerligen ett ljus i höstmörkret!

    Vi kommer absolut att öppna innan jul, början på november siktar vi på, så då får du lova att komma och hälsa på mig när ni kommer neråt! Och hoppas att det är en dag då jag är där...

    100 varma kramar!!!
    / Kerstin

    SvaraRadera
  15. hej maria, vilken trädgård, jag bara gapar och njuter, vill se meeeeeeeeeer!!!
    vad roligt att du vill vara med i utlottningen, lycka till! varmkram lotten

    SvaraRadera
  16. Hej Maria!

    Tack för hälsningen. Vet du att vägglampor är jättesvårt tycker jag också. Jag behöver taklampor i hallen men kan bara inte köpa plafonder. Jag hittar inga jag tycker om.

    Hoppas allt är bra och att flytten går bra. Vad roligt att ni gillar banankakan. Den här är inte sämre den:)

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kramar

    karin

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram