lördag 23 oktober 2010

Läshörna

Hej!
Nu har vi överlevt säsongens första, och förhoppningsvis sista, maginfluensa.
Det har inneburit 2 dagar hemma med 2 uttråkade pojkar som jag har försökt förströ så gott det går. Mellan varven så har jag fått slutföra projekt som jag har haft i tankarna under en lång tid. Ett av dessa projekt har varit läshörnan nere i allrummet i källaren. Vi har en källare/soutterängvåning som är väldigt långsmal. Eftersom vi inte har ett regelrätt gästrum så har vi delat av rummet med bokhyllor för att få till ett extra sovrum och ett allrum med TV och öppna spisen. Intill bokhyllorna står en skön öronlappsfåtöj vänd mot öppna spisen.


Jag har lagt en fårskinnsfäll på pallen så att fötterna ska få det riktigt mysigt.
Bokhyllorna är vanliga Billybokhyllor med vitrindörrar. Igår satte jag tyg bakom dörrarna och bytte ut knopparna mot lite finare varianter. Det blev ett helt nytt rum! Jag älskar böcker, men de ger ett lätt grylligt intryck i bokhyllan. Nu har jag fått den lugna vrå som jag hade i huvudet när vi planerade rummet.

Jag tror nog att vi skall tända en brasa ikväll, för nu verkar det som om vintern har kommit. Snön som föll ligger fortfarande kvar. BURR!

Hoppas att ni får en skön helg,

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram