söndag 7 juni 2009

Loppisbyte

Hej!
Idag har jag åkt Stockholm runt (nästan) på loppisar med min barndomvän och hennes mamma. Vi började på Värmdö där jag bl a hittade dessa godbitar. Tyvärr så var skålen inte Villeroy och Boch porslin men den var så fin att den fick komma hem iallafall. Sockerströaren tänkte jag ha de gånger som jordgubbarna behöver lite extra sötma.
Jag hittade även några andra saker men dem visar jag en annan dag.
Avslutade dagen med fika och jordgubbar med familjen och min bror och svägerska . Hon hade på sig halsbandet som Annika med Timelesshome har gjort till henne, så fint!
Glömde tyvärr att ta kort:(
Hoppas att ni alla har haft en skön helg och får en bra vecka som kommer,
Största kramen från Maria

18 kommentarer:

  1. Vad kul med loppisrunda i Sth. Det finns säket mycket mer att välja på där, än i Värmland. Fint med blåvitt porslin och silverbestick. Det fastnar jag ofta för. Jag har också fyndat på loppis som jag ska visa någon dag.
    Ha det gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fynd, sockarströaren var supersöt! Ha en fin dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Tyvärr loosade jag i kubben, men vi hade kul ändå :)

    Vilka härliga bestick du fyndat. Jag är också ute efter några såna godbitar. får väl hålla ögonen öpnna i sommar.

    Tack för allt beröm i mitt inlägg. Jag hoppas kunna njuta mycket av den i sommar om nu värmen kommer snart...

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  4. visst är det kul att ta sig en loppis runda ibland, förgyller tillvaron.
    fina fynd du har gjort.
    kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Du hittade ju en hel del ser jag! Besticken var väldigt fina...
    Fick lust att åka iväg på någon loppis, men måste nog hålla mig lite i skinnet ett tag...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!
    Vad kul med loppisrunda runt huvudstaden:)

    Jättefint fat du hittade!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Vilka fina fynd du gjort!
    Vilket härligt torp ni har. Jag älskar torp, de är så mysiga.
    Min bror hade ett men tyvärr sålde han det för ett antal år sen...
    Ha en bra dag.
    Kram från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  8. Vackert porslin och fint bestick.
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Åh det porslinet skulle jag gäärna vilja ha, så fint.

    Längesen jag var på loppis, känns som det är dags nu när jag ser dina fina fynd!

    Ha det gott, kram Lena

    SvaraRadera
  10. Hej! Vad mycket fina bilder du visar och fina loppisfynd! Hoppas du har det bra och tack för dina hälsningar. Kram Josefin

    SvaraRadera
  11. Så trevliga fynd du gjort, skålen var väldigt fin. Nilla

    SvaraRadera
  12. Hej Maria!
    Vilken vacker skål!

    Tack för din grattishälsning=))
    Firade min födelsedag i tystnad skrivandes lappar...Men gott var det med tårta.
    Skrattade gott åt din kommentar.
    Min familj är rätt nöjd dom också över att jag varit tyst i en vecka!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar dag du haft ! Hittade oxå en sockerströare för ett tag sedan , de är så fina tycker jag !
    Ha en fin helg nu !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  14. maria!1
    tycker nog att du fana en hel del små guldkorn.. inte så lätt i Stockholm alla gånger

    Gillar det blåvita jag.. så fräscht

    En stor kram och trevlig midsommar
    Ann-catrin

    SvaraRadera
  15. hallå! vilken härlig blogg du har maria! härliga saker har du med funnit, är med svag för det blåvita, ljuvlig skål! ha det gott, varmkram lotten

    SvaraRadera
  16. Vilken trevlig blogg du har. Helt i min smak. Jag tittar in igen!
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  17. Loppisar är såååå kul.
    Man känner sig SÅ glad när man hittat o fyndat!
    Jättefint porslin har Du hittat!
    Kram
    Kicki

    SvaraRadera
  18. Härligt med loppis det är nog det bästa som finns... :)
    SIlverbestick är så himla fint och perfekt att fynda på loppis!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram