onsdag 6 januari 2010

Ljuspunkter

Hej och god fortsättning på det nya året!
Nyår tillbringades med goda vänner, god mat i mängder, gott vin och mycket bubbel. Dagen efter gick vi på långpromenad i vintersolen, underbart! Tack M&R !
Eftersom vi flyttade in i vårt hus i november och inte hunnit få bort alla kartonger än ( jag tror att de muterar sig och förökar sig i mörkret!) så har vi inte satsat så mycket på julpynt i år. Adventsljusstakarna och mängder av amaryllisar och hyacinter har fått räcka. Dessto lättare att städa bort julen ;)
Nu har julblommorna blommar över så jag har satt ljusarrangemang i fönstrena istället. Det verkar vara stört omöjligt att få tag på vanliga krukväxter just nu.
Teknikens gudar har varit mig nådiga de senaste dagarna. Jag har installerat bredbandet i vår nya laptop, fått fart på digitalboxen och lyckats tanka över bilder till den nya datorn, om än från min gamla kamera. Nu skall jag försöka få in bilderna från systemkameran ( håll tummarna!)
Har passat på att ta lite kort runt huset nu när ljuset har varit bra så jag hoppas kunna visa lite mer framöver.
Önskar er en fortsatt fin Trettondagshelg,
Stora kramen från Maria

2 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Vad härligt med ljus lite överallt. Mina julblommor blommar än, speciellt de fina vita amaryllisarna. Till helgen städar jag ut julen och tar in mer vårfräscht.
    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Nä du, vännen här är det också tji på blomfronten!
    Kollade i Tisdag efter lite nytt men kammade noll=))

    Ska bli sååå kul att se lite bilder från huset.
    Jag är galet nyfiken *fnissar*

    Önskar dig ett riktigt fint 2010
    (för det har jag inte gjort)

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram