lördag 9 januari 2010

Mys vid öppna spisen

Hallå där i kylan!
Imorse när vi vaknade så hade vi -18, BURR!!
Håller tummarna för att Koifiskarna i dammen överlever, det har inte varit så här kallt sedan dammen byggdes.
Tack och lov så har vi gott om värmekällor inne i huset, men den med högst mysfaktor är nog öppna spisen med kassett som finns nere i gillestugan.




På spiselkransen har jag satt upp dessa lyktor från Par Courrier, en Internetbutik med hur mycket fint som helst. Om ni inte har varit inne in Magdalenas butik tidigare så hittar ni den här .


Hoppas att ni får en skön helg i kylan och glöm inte att pälsa på er ordentligt!

Stora kramen från Maria

11 kommentarer:

  1. Men oj vad fint det blev, vilken spis! lyckliga er som har en sån :-)
    Ja vilket ställe va! Dit vill man verkligen :-D
    Och apropå kallt, gissa vad min man ska göra i natt... TÄLTA (!!) grabbhelg i Gbg...vilka tokstollar...
    (de har erfarenhet och den utrustning som behövs, men ändå...)
    Själv ska jag sova i en varm säng under duntäcken :-)
    Mysig helg till dig och din familj, stor kram!

    SvaraRadera
  2. Hej goa Maria!

    Åh vad fin spis och vilka ljuvliga lyktor du har köpt av Magdalena!!!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tack för din fina hälsning!

    Ja en eldstad står högt på min önskelista, så mysigt ni har det!

    Min timer är från "house style", den är inköpt i Mora hos House of Olivia, en gårdsbutik. Om du söker på namnet får du upp hemsidan, hon kanske skickar en?

    Ha det gott!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!
    Visst är det härligt att ha en öppen spis nu när det är så kallt! Vad fin eran är och såna coola ljuslyktor, såna har jag inte sett förut!

    Ha en trevlig kommande vecka,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!

    Ja det känns lite overkligt faktiskt - snart ska jag få träffa min bebis! Nä foglossningen är inte kul. Det tråkiga är att det tog runt ett år innan det försvann förra gången... jag hoppas verkligen det går snabbare den här gången.

    Visst är det härligt med kakelugnar och öppna spisar! Det finnsnog ingenting som bidrar så mycket till en härlig myskänsla som just det... Och sedan vill jag bara säga att ljuslyktorna verkligen var häftiga! Ja Magdalena har verkligen snygga grejer!

    Ha dte så bra nu!

    Stor kram M

    SvaraRadera
  6. Men så himla mysigt att kunna mysa framför brasan!
    Det är något jag skulle vilja ha.
    Framför allt nu...
    Fint med ljuslyktorna ovanpå också.

    Har inte kollat så mycket på den butiken, det kanske jag skulle roa mig med=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Hei Maria!

    Tusen takk for dine varme klemmer som du gav meg og dine fine ord!! Så trivelig du er :)
    Ja det er jammen kaldt om dagene, i forrige uke var det helt nede i -25. Kaldt!! Men det blir koseligere og sitte inne foran peisen, spesiellt om man har en så fin som du. ÅÅh, det var vel vakker!!! Super herlig og deilig varmt. Selv kattene min ligger ofte der og bare murrer godt :)

    Ha nå en herlig start på uka!
    Klem Aina

    SvaraRadera
  8. Åh så mysigt med öppen spis!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt med öppen spis, det blir sån härlig värme. Ljuslykterna är så snygga.

    Ha det gott/C

    SvaraRadera
  10. Åh tänk den som kunnat värma sig vid en sån när man frys som mest!
    Fina ljuslyktor du köpt också.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  11. Så fina lyktorna är! Och så kul med att de bildar ett ord också...
    Härligt med en spiskasett, jag önskar mig en sådan jag också... till vår gillestuga!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram