måndag 8 februari 2010

I väntan på sommaren

Hej igen!
Nya inlägg är lika vanliga här som vårtecken, dvs alltför få. Sorry! Har inte riktigt fått ihop det där med dagislämningar, pendla till jobbet i rusningstid och börja arbeta efter mammaledigheten.
Jag hade turen att få biljett till Formex mässan och gick och drägglade i en hel dag. Jag träffade många trevliga utställare och hittade några nya företag med vackra produkter. Jag har länge sneglat på "fina" träskor men tyckt att de är lite dyra.
Nu har det kommit flera företag som säljer träskor. Jag fastnade för det här:
Clogs by Wosch. Alla skor görs för hand uppe i Dalarna och man kan få dem PRECIS som man vill ha dem. Man kan kombinera klackhöjd, färg på klackarna, olika grundmodeller,mönster kurbitsmålning och i vilken färg man vill. De gör även skor till barn, urgulliga!

De här har jag beställt. Visst är de fina! Sen har jag beställt ett par limefärgade med gummisula att ha på jobbet för att pigga upp mig.

De här var också snygga, men jag måste stilla mig!!!

Nu ska bara snön smälta bort så man kan använda skorna utomhus, tills dess ska jag klampa runt inomhus i mina nya fina träskor.

Stora kramen till er alla,

Maria

5 kommentarer:

  1. Hej Maria,
    Vilken fin blogg du har!!
    Vad glad jag blir att du gillar våra träskor!!!! De är ju som små karameller. Ett bra hantverk lyser alltid igenom och gör en lycklig att gå i. Kolla in vår blogg senare i vår för då har det säkert dykt upp lite fler modeller. Ha det gått så länge i väntan på våren... Ewa på Wosch

    SvaraRadera
  2. Vilka fina träskor, Maria!
    Jag har ett par svarta med rosor på som jag visar i min blogg. Nu vill jag gärna ha ett par vita till våren och sommaren.
    Må så gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Dom var inte helt fel!
    Klart att du måste ha minst två par=))

    Försöker skynda på våren så mycket det bara går,
    är redan där i tankarna!
    Börjar bli riktigt less på vinterjacka,stövlar och vantar...

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Mmm de där trsäskorna väcker ett allvarligt måste-ha-begär hos mig. Förstår att du köpte ett par rakt av. Tack för butikstips för min shoppinghelg! Det är alltid roligt att hitta till nya fina bloggar! Jag återkommer, helt klart.

    Trevlig helg!
    Cathrin

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram