tisdag 10 augusti 2010

Trädgård i sensommarskrud & FORMEX biljett

Hej!
Idag vill jag visa några bilder som jag tog igårkväll i trädgården. När vi kom hem efter 2 veckors semester i juli så liknade den mest en savann men allt regnande den senaste tiden har gjort underverk och nu är den helt prunkande!
Här ser ni en liten del av uppfarten och vår sittgrupp under äppelträdet. De vita stolarna och bordet har vi på långtidslån av min barndomsvän S. De är arvegods från hennes älskade farmor Nanny, vars palt är den enda som jag någonsin har kunnat äta...
Den blå soffan hittade vi på granngårdsloppisen i sommras för 100 kr.
Den här skönheten finnar man utanför jordkällaren. Vet ärligt talat inte riktigt vad det är för blomma. Om ni känner igen den så skriv gärna!

I morgon så kommer min kompis N för att gå på Formex-mässan. Jag har tjatat om att hon skulle komma och gå med mig med argumentet att hon kan hitta fina grossister för smyckesmaterial. Hon gör egna silversmycken :FinaNina design.
 Titta gärna in på hennes hemsida, men var beredda på ett akut anfall av habegär!!!
Hon har gjort ett halssmycke med kaffeblad och hängande kaffebönor i silver som är underbart. Man blir sugen på kaffe bara man ser det ;)
Nu kommer hon skaffa egna biljetter till mässan vilket innebär att jag har en över: så om det är någon som vill ha en FORMEX biljett (du får dock betala inträdet på 200 kr själv, men det gäller för 4 dagar) så kan ni kontakta mig på mailen eller lämna en kommentar. Först till kvarn...

Stora kramen till Er

Maria

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag lämnar en kommentar även här. Har du kvar biljetten till Formex? Jag skulle så gärna vilja gå, men den enda dagen jag kan är imorgon (torsdag).
    Vänligen Eva

    SvaraRadera
  2. Åh jisses det vore ljuvligt att få gå på Formex! Gissar att biljetten försvunnit....men annars skulle jag vilja gå både på fredag och lördag.

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram