måndag 15 mars 2010

Att göra en tavla...

Hej!

Förra veckan när vi var sjuka så ändrade jag om lite på byrån i sovrummet. Det hade tidigare mest varit ett ställe där man la alla små saker man tömde ur fickorna.

Nu kom jag äntligen på vad jag skulle texta på en av tavlorna. Det är en strof från en av mina favoritsånger av Lasse Winnerbäck. När jag var gravid med min yngsta son så spelade jag alltid den här sången på högsta volym på vägen hem från jobbet.
 När Lasse sjunger de här raderna så får jag alltid ståpäls och tårar i ögonen ;)
 Vi har ju bott i Årsta och promenerat längs Årstaviken många gånger. Det är verkligen ett av Stockholms trevligaste promenadstråk.
 Hoppas att ni får en riktigt skön vecka. Nu har de lovat värme och regn till helgen och då kanske snön smälter så att lökväxterna äntligen får chansen att komma fram.

Stora kramen till er alla,
Maria

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Snyggt, mycket snyggt!
    Och med Lasses ord kan man inte bli annat än tårögd.
    Han är förjäkla bra!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Tack för tipset om Kåvepenintabletterna, nästa gång ska jag nog be om det, för det är en kamp varje gång. Och vår stackare har gått på så många kurer vid det här laget... Läser att även ni har haft halsfluss och öroninflammation... jättetråkigt. Är ni friska nu?

    Tack förresten om dina synpunkter på hallen :-). Jag tror nog att H:et hamnar där faktiskt.

    Vilka fina tavlor du har gjort förresten! JAg gillar när man gör det personligt och använder ordtexter som berör en... Fint!

    Ha en bra vecka!

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Jäääättefint Maria!! Själv hoppas jag kunna visa bilder på mina "kungsängsliljor" snart....
    Jättekramen!

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!

    Åh, så fin text och vad du har textat fint på tavlorna. Vad duktig du är, önskar jag kunde skriva fint;)

    Vilken tur att ni klarade ert tak, tråkigt för vännerna. Det brakade till ordentligt här hos oss också idag men vi har bara mark nedanför så det är ju ingen fara. Den är tung nu snön så det är bäst att man inte är där när den kommer!

    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kramar
    Karin

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram