torsdag 4 mars 2010

Tallrikshyllan

Hej!
Idag är jag hemma med 2 snoriga killar. Känns det igen ?
Nu har vi äntligen fått upp den fina hyllan som Maries (Vita Ranunkler) snälla och händiga make snickrade åt mig förra året.

Här har jag satt upp mitt vackra Villeroy och Bosch-porslin tillsammans med lite detaljer i silver.

Den här vackra pjäsen är tydligen en pepparrotsgömma! Ser mer ut som en smörbytta tycker jag.
Det fina kortet fick jag av min lillebror och svägerska när jag fyllde år.

Nu har jag fått den finaste presenten man kan få, inatt stax efter midnatt så blev jag faster till ett underbart litet knyte. 
Grattis till O & V. 
Det blev väl lite väl dramatiskt för min smak men nu mår alla bra. Det ska bli så mysigt att få snusa på en liten bebis igen, min yngsta är ju så stor nu.

Hoppas att ni får njuta av sportlovet,

Stora kramen från Maria

7 kommentarer:

  1. Vad kul att bli faster!!
    Grattis till den nya familjen.

    Vad snygg den är tallrikshyllan!
    Fin mix av saker där också.
    Gillar det blå porslinet=))

    Hoppas grabbarna kryar på sig och att du slipper ev baciller.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Så du har köpt den fina hyllan av Marie! Visst är det trevligt med en hylla att ställa sina fina saker på. Ditt porslin är ljuvligt, du får vara rädd om dyrgriparna;)

    Hoppas ni kryar på er snart.

    Kramar

    Karin

    Ps jag trodde heller aldrig jag skulle haka på trenden med horn, men nu tycker jag det är så kul. Jag skulle nog inte vilja ha en älg hemma, men ett rådjur står på min önskelista. Visst är man knäpp!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Vad kul att få se hyllan på plats! Så fina saker du har i den, underbart vackert porslin!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. hej stort grattis till lilla faster!!!!
    såååå vacker hylla, var du på maries loppis och köpte den fina, du har ljuvliga i den!!!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  5. Grattis! ;)

    Härliga bilder på ditt hem!
    kram

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!
    Kul att kika in hos dig igen, jag har varit lite dålig på att kika in hos er bloggvänner. Tallrikshyllan är så fin med alla dina fina saker i. Jag har två som jag håller på att måla, jag vill så gärna sätta upp dem i köket, men sambon tycker att tapeten är fin utan hylla....vi får se vem som vinner...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Underbar tallrikshylla! Och så fint porslin.
    Killarna får krya på sig!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram