tisdag 9 mars 2010

Pyssel i sjukstugan


Hej!
Nu äter 3 av 4 i familjen pencillin: Jag och äldsta sonen har halsfluss och minstingen har dessutom fått perforerad trumhinna!
Idag är första dagen som jag har känt mig någorlunda som en människa, vilket nog är tur för killarna är helt opåverkade av sina infektioner och springer runt som skållade små troll och vill att deras mamma ska underhålla dem alternativt glo på dumburken.
 Idag har dumburken semester och därför ser vårt allrum ut som en bomb har briserat i ett leksakslager...

För att få behålla vettet så har jag försökt pyssla mellan varven. Här nedan ser ni några av mina alster:


Här har jag piffat en blomsterpinne.
Blomman är nyheten från förra året: roseknopps-Mårbacka. 
Tror ni inte att kombinationen av ordet vår och en blommande Mårbacka får det 2 m tjocka snötäcket att smälta fortare?
 Idag har det varit ljuv musik av takdropp hela dagen.


Här har jag påskpysslat lite i förväg. Jag har sett så många fina ägg på bloggarna att jag blev sugen att prova själv.
Etiketten har jag stämplat med bokstäver från Panduro- vansinnigt roligt och lätt.

Jag har fyndat naturfärgade canvastavlor i tre olika storlekar som jag tänkte stämpla någon vacker dikt på.
Har ni några förslag?

Stora kramen från Maria

14 kommentarer:

  1. Vad fint du har det här i din blogg.Hit kommer jag gärna igen...Kramar susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Vad ni råkat ut, så sjuka allihop. Jag hoppas verkligen det släpper så ni får vara och njuta av vårsolen.
    Det bästa är väl att man får tid att pyssla lite som du gjort. Jag vill också göra ägg, men har absolut ingen idé. Ditt var jättefint med tygremsorna på! Ord är inte min grej, jag blir så velig. Hoppas du kommer på något passande!

    Överkastet sålde jag i min butik. Det är ett franskt märke och jag vet inte om det finns längre, det var ett tag sen!

    Krya på er nu och ha en fortsatt bra vecka!

    Många kramar

    Karin

    SvaraRadera
  3. Ahh!Snyggt pyssel!Ägget var riktigt läckert!
    Klart att skylten vår skyndar på det hela=))

    Vilket sjukdomselände ni har åkt på.
    Hoppas att det släpper nu och ni får vara friska.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Krya på er och hoppas att våren kommer snart, på riktigt.:-) Stina

    SvaraRadera
  5. Roligt att du blev inspirerad av vårt "badrumsbörjan". Kul att hinna med pyssel, fina vårsaker du gjort. Krya på er!

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint och gulligt.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Den där lilla flaggan med ordet Vår på tycker jag var häftig! Liksom; nu är det vår banne mig! :)
    Och så vill jag säga att jag tycker att det där porslinet på tallrikshyllan i inlägget nedan är otroligt fint!!!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Usch vad jobbigt med så många sjuklingar... Tycker du ska texta någon fin låttext...
    Trevlig helg!
    Marielle

    SvaraRadera
  9. Tack för din lilla hälsning!!
    En anteckningsbok är precis vad jag springer runt med... mitt problem är dock inte var jag lägger den, utan att tyda ideerna!
    Kram på dig!
    Marielle

    SvaraRadera
  10. Hej vännen! Vad fin vår-pinne!! Tror faktiskt att jag kan lägga kommentarer hos dig nu.
    JÄTTEKRAMEN!
    Nina

    SvaraRadera
  11. Hoppas att ni mår bättre nu. Du har pysslat så mycket fint, jag håller också på att göra egna ägg, det är så kul. Mårbacka är mina favoriter bland pelargoner, måste ta upp mina från källaren och väcka dem till liv igen.
    Ha en mysig helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Men vilken grej med resan till barnakuten!
    Tur att det gick bra.

    Sittkuddarna har jag köpt från Jotex.

    Hoppas att ni mår bra nu=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Nämen vad glad jag blir. Såg din hälsning hos mig ang den helt ljuvliga tavlan med blåregn. Vad roligt att ägarinnan kom ihåg att jag fotat den. Skönt att höra att den blivit väl omhändertagen. Om du någonsin (vilket jag tvivlar på) skulle tröttna på den så snälla, snälla tala om det för mig. Jag köper den direkt, borde ju förstås gjort det redan på mässan. Skulle du fota tavlan så hojta gärna till så jag får en liten stunds njutning till av den i alla fall. Tror inte jag sett någon vackrare tavla. :)

    Kul att kika in hos dig också, länkar hos mig så att jag hittar tillbaka till dig igen. Vem vet, kanske bor vi grannar, läste att du bor på södra sidan stan.

    Ha en riktigt fin söndag, 'ses' igen snart!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Hej där i sjuksstugan!
    Hoppas ni snart är på bättringsvägen.
    Pysselhumöret är väl ett bra humör?
    Du är så välkommen till mässan.
    Alltid kul att träffa bloggare i RL.
    Sov Gott
    Annika

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram