onsdag 6 maj 2009

Fönster i allrummet

Hej igen!


Här ser ni ytterligare ett projekt som jag äntligen färdigställt. Mina vackra fönster som jag fick köpa av Hannis. Jag köpte dem i vintras, men de har stått och väntat på att vi skulle bestämma oss för var vi skulle sätta upp dem. Eftersom jag nu har hittat så många fönster på landet så fick dessa komma upp i allrummet.




Egentligen så är inte soffan så här vit och fin utan karamellröd. Vi hade funderingar på att köpa till ett nytt överdrag i vitt från fabriken men när vi äntligen fick ändan ur vagnen och skulle beställa så hade fabriken gått i konkurs, suck. Att beställa en ny klädsel av en tapetserare skulle kosta en smärre förmögenhet så nu ligger det ett överkast på soffan. Tyvärr är det lite litet så jag måste hitta ett större. Är det någon i detta avlånga land som vet var man kan få tag på ett stort,260*260 cm, vitt överkast under 1000-lappen och som man kan köra i tvättmaskinen så får ni gära höra av er:)


Kuddarna är omsydda örngott, sådär härligt manglade och med vacker spets och broderat monogram. Att de dessutom går att tvätta i 60 grader underlättar ju i en familj med mask- och krypälskande 5 åring ;)


Hoppas att ni får en härlig dag,


Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Funderade för några dagar sen vart du hade tagit vägen!

    Jädrans säger jag bara!
    Vad snyggt det blev med fönsterna!!
    Och soffan sen!Snyggt!
    Använde du vax?Vilken sort?
    Letar efter nåt bra men inte hittat nåt.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Wow vilka läckra fönster :) Och vilken fin soffa du har. Så vit och fin!

    Kram Josefin

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram