onsdag 6 maj 2009

Projektredovisning del 1

Hej igen!
Det var så länge sedan jag skrev ett inlägg så ni måste ha trott att jag har trillat av kvasten på väg hem från Blåkulla, men nej då. Jag har bara haft ett akut anfall av teknikavresion vilket inbegrep såväl kamera som dator. Jag har istället bejakat min lump- och skrotsamlargen och gått igenom alla uthus och lador på jakt efter godbitar. Har hittat mänger av skatter, som andra säkert skulle klassa som skrot. Jag har också hittat nya loppisar och antikaffärer och kommit hem med den ena godbiten efter den andra. Många av dem behöver fixas lite (läs mängder av vit färg) men så fort det är gjort så lovar jag att visa upp dem.

Ett av mina fynd, nåja min mammas för att vara petig, är denna fina kökssoffa som vi köpte på annons. Rätta måtten för vårt kök på landet men alldeles för mycket FURU.

Så här såg den ut innan, minus det inrökta sofflocket.



Och så här blev det efter 2 lager med vit grundfärg. Det tog en hel helg och jag är inte riktigt färdig ännu. Skall vaxa in den och hoppas att det skall räcka, trots små smutsiga barnhänder. Jag vill ha en mjuk och matt finish. Nästa helg skall den bli helt färdig inkl nytt överdrag på locket.


Det har visat sig att jag har gått och samlat på mig lite väl många tallrikshyllor. Kan inte riktigt motstå dem när jag hittar dom på loppisar;) Problemet är bara att jag inte har plats för alla ,så nu funderar jag på att lotta ut en av dem. Tror ni att det är något som skulle falla er i smaken så skriv gärna. Skall bara "shabba chica" den lite först. Återkommer med bild.

Nu pockar lillemannen på uppmärksamhet. Stackarn håller på att få sina första kindtänder, och är inte riktigt sitt vanliga goa' själv.

Vi hörs snart igen,

Stora kramar från Maria

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat - jag gillar hur den blev! Har sjläv målat om en gammal soffa som vi numera sover i. Charm...

    Du, jag vet inte om man kan kalla vår pjutepjutt för trädgård ens ;-)

    12 kvadratmeter känns bekant...

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Tack för senast, var så kul att träffas!

    Låter alldeles underbart att bejaka sin lump-och skrotsamlargen, hihi. Kul att du har gjort så många fynd, spännande! Kökssoffan blev jättefin!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Det låter som du haft en ganska rolig tid utan bloggen. Ibland är det faktiskt bra att pausa lite också, fast det inte alltid är frivilligt.

    Härliga fynd du gjort, och jag tycker inte man kan ha för ånga tallrikshyllor! Är gärna med och tävlar om den!

    Ha en fortsatt skön vecka!
    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram