söndag 17 maj 2009

Smakråd

Hej allesammans!

Kampen mot furun i torpköket går vidare. I helgen hade turen kommit till ett litet sidobord. Det har nu fått 2 strykningar grundfärg och jag tror faktiskt att jag nöjer mig med det. Skall "shabba" det lite innan jag vaxar ovansidan så att det går att torka av. Nu till mitt dilemma: Jag vet inte om jag verkligen vill behålla de gamla beslagen. Är inte riktigt säker på att de passar längre. Vad tycker ni? Har ni några förslag så emottages de tacksamt!


Trädgården har fullständigt exploderat i vårfägring.

Överallt i gräsmattan sticker det upp små ljuvliga gullvivor .

Hoppas att ni har haft en skön helg,

Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att det passar.
    Tycker det var ett fint beslag!
    Om du vill ha en annan kontrast så kan du ju alltid spraya beslaget i en annan färg,svart eller zink.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är fint!!
    Härligt med färg från blommorna i trädgården!

    Hoppas du får en bra vecka, kram Camilla.

    SvaraRadera
  3. Heej! Vad fint det blir, verkligen!! De gamla beslagen ser fina ut men om du vill kan du ju kika på Indiska efter några fina knoppar. Det finns en lite mindre variant av vita som jag tror skulle passa. De kostar ca 29 kr för två stycken. Som hittat :)

    Jag tycker också att du ska ta dig en titt in till mig idag.. :)

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  4. GRATTIS till vinsten! Vilken tjusig blogg du har! Har helt missat den... Jättefint sidobord, passar verkligen att det är vitt. Har dåligt med idéer på beslag, såg många fina på syster lycklig men tänker inte på några speciella. Nu ska jag kika vidare! Lycka till med projektet!

    Kram Caroline /på Lindbacken

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tycker nog att beslaget var väldigt fint och passade bra. Men det skulle också vara snyggt med ringbeslag...
    Kram Lotta!

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram