tisdag 26 maj 2009

Hallen i torpet

Hej!

Här kommer två bilder från vår hall i torpet. När vi tog över torpet så var väggarna tapetserade men vi har valt att måla vitt överallt för att få en ljus och lugn bas. I hallen och i trappen upp till sovrummen ville ha lite färg och valde en blå färg som liknar himlen en sommardag. Nyckeltavlan gjordes av tidigare ägare och vi ville ha kvar detaljer från förr så den sitter kvar på samma ställe. Den stora nyckeln går till boden vars vackra lås jag har visat i ett inlägg från april.

Griffeltavlan är dock ny för i år.

Här är hatthyllan med alla sittkuddarna från Jysk samt våra solhattar. Jag har tänkt skaffa vackra krokar eller spikar och sätta upp hattarna på väggen uppför trappen men måste bara kolla så att inte killarna kan nå dem först;)


Det blir väldigt mörkt ute på landet om kvällen, så vi har många lyktor och ljusstakar. Här hänger en fattigmanssilverlykta, nyinköpt för säsongen.


Tyvärr så fattades det ankarkrokar på hyllan men jag hade turen att få tag på likadana gamla slitna krokar på en loppis. Dessutom betalade jag bara 20 kr för 5 st!



Hoppas att ni får en fortsatt skön vecka!


Kram Maria

7 kommentarer:

  1. Tända ljus Det förstår jag att man måste på landet, här känns det konstigt förutom när det vräker ner med regn då är det mysigt. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina detaljer i torpet. Det är så mysigt. Jag ska ta en tur till Jysk i morgon och kolla in kuddarna. Har sett att ni är några bloggare som köpt dem, kanonpris.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Vilka fina bilder, på fina saker! Hatthyllan är jättevacker!

    Kramar! / Kerstin

    SvaraRadera
  4. Vilka fina detaljer från din hall, nykelbrädan och den stora nyckeln var ju bara så fina! Ha en skön dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Ser att du har de där fina dynorna från Rusta (?) som många har. Och vilken fin griffeltavla. Vad ska det stå på den mån tro? :)

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Ja jag menade ju Jysk givetvis.. vad tänkte jag på haha. Jag skyller på min förkylning.. lite tung i huvudet serru :)

    Kram igen

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram