måndag 11 maj 2009

Ljuvligt 100-årigt porslin

Hej!

Jag kan inte låta bli att visa mina vackra porslinspjäser från Villeroy och Boch. Porslinsbrädan hittade jag för två år sedan i Skövde och tekanna för bara några veckor sedan på Vilgots antik i Norrköping. I påskas hittade jag ett uppläggningsfat modell enormt på en loppis mitt ute på en åker. Eftersom den hade en liten lagad skärva så betalade jag bara 50 kr! Alla tre pjäser är märkta med Dresden och efter lite letande på nätet så visade det sig att det märket satte man på porslin producerat i fabriken i Dresen mellan 1874-1909. Med andra ord så är de minst 100 år gamla, och fortfarande helt underbara. Jag vill så gärna ha fler, så om ni har något i gömmorna som ni kan tänka er att skiljas ifrån (mot ersättning eller byte!) hör gärna av er!

Aina med Modern Country har en hel servis, den lyckosten!!



Ha en bra dag,


Kram Maria

PS! Glöm inte utlottningen! När min man kom hem och såg hur fin hyllan blev ommålad så tyckte han att vi kunde behålla den o sätta upp den på landet.
Han har nog missat de andra tallrikshyllorna jag har i gömmorna;)

3 kommentarer:

  1. Hej du!
    Jag kan inte hjälpa dig, men om du får svar på teknikproblemet så hör av dig!

    Däremot så kan jag bara hålla med dig om att den är vacker och vilken tur du har haft med de delarna du hittat. Jag är ju ofta på jakt så jag lovar att hålla ögonen öppna!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt porslin. Är själv på jakt efter gamla skärbrädor i porslin men har inte hittat någon än...
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Detta må jag säga var ett så vackert porslin...skärbrädan är ju ljuvlig....

    Vilken ära att få komma hem till dig o Kladda....har tagit en lott i tävlingen...var ju bara så fin denna hylla....

    HA´en bra dag!
    MiaMaria

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram