måndag 25 maj 2009

Torpets kök

Hej!
Nu har jag varit på landet och pysslat i torpet. Visar bild ifrån köket idag. Jag har slipat lite på kökssoffan, så nu är det bara vaxningen kvar. Jag bytte ut sitsen mot ny stoppning och gjorde överdrag av ett överkast. Jag blev väldigt nöjd och soffan ser ut som om den är gjord för köket!
Bordet har fått vita ben, men stolarna kommer inte i närheten av vit färg. De är betsade av min far för att matcha min gammelmormors första matsalsmöblemang. De två andra stolarna har vi i köket i stan. Den röda barnstolen har jag fått köpa av Maria och lillemannen såg ut som en liten kung där han satt i sin röda tron. Den röda färgen är identisk med den färg som fanns på alla köksluckor, skafferidörren och dörrfodren när vi flyttade in . Nu är allt målat i bruten vit färg.
Kunde inte låta bli den limegröna vaxduken, färgen är så krispig!
I hörnet har jag ställt ett stort bakbord jag fann på en loppis, med mjölet fortfarande kvar! Brödspaden fann jag i ett uthus. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska måla bakbordet vitt eller låta det vara. Några förslag?
I veckan kommer fler bilder från torpet.
Jag vill passa på att tacka alla som vill vara med i tävlingen, jag försöker titta in till er alla så fort jag får tid. Det är så kul att hitta nya bloggar varje dag :)
Hoppas att ni får en skön och solig vecka,
Kram Maria

10 kommentarer:

  1. Hej! Vad mysigt med ett Torp.
    Soffan ser jättefin ut och barnstolen likaså.
    Ser fram emot att få se fler bilder i från ditt fina Torp.
    Ha en skön vecka
    Kram Lotta!

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Åh vad mysigt det ser ut! Den fina barnstolen passar ju jättebra där runt bordet:)

    Hoppas vi får se fler bilder från ert torp snart!

    Ha en jättebra vecka,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej fina Maria!

    Så roligt att du är nöjd, det värmer gott i hjärtat att höra, ska du veta. TACK!!

    Stor kram!
    / Kerstin

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Vad mysigt det ser ut!
    Precis som det ska vara i ett torp, en blandning av färger.
    Soffan är ursnygg!!

    Tycker bakbordet ser väldigt fint ut som det är!Står det på någonting eller är det så där stort?

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med ett eget torp, vad duktig du har varit med soffan, vilket jobb. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig soffa, jättefin! Vad mysigt med ett litet torp! Ha en härlig dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att se stolen på sin nya plats. Det är så glädjande när fina ting kan få nytt liv igen hemma hos någon annan. Ditt torp ser verkligen supermysigt ut, ser fram emot fler härliga inlägg på din blogg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Så fint och hemtrevligt allt ser ut. Den röda stolen är ju urgullig och jag gillar duken :) Prickar du vet hihi.

    Kul att skålen kom fram och hel och fin också lät det som. Annars hade du väl sagt till.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig färg på vaxduken! Jag aghr ju en rosa med vita små prickar på, men den har fått flytta utomhus nu, jag kände att jag behövde någon annan färg, och drömemr just nu om äppelgrön i samma stil från stoff och stil. Var har du köpt din?

    Ha en underbar helg!

    Kram M

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder du visar! Tänk att ha ett torp!

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram