torsdag 7 maj 2009

Hannas trädgård

Hej!



Nu när solen och värmen äntligen har kommit för att stanna så är det många med mig som tycker om att botanisera i handelsträdgårdar. Om man bor i Stockholmstrakten, eller bor långt härifrån men är lika blomtokig som Maries (Vita Ranunkler) mamma, så åker man självklart till Zetas.
Jag vill tipsa om en handelsträdgård ca 15 minuter därifrån som förtjänar ett besök, nämligen Hannas trädgård, http://www.hannas.se/. Den har funnits ett tag men i år har den öppnat i ny regi. Trädgården håller på att omvandlas till ett litet paradis. Det finns café och söta kaniner att förströ ev trädgårdsointresserade makar och barn med medans man botaniserar bland alla vackra blommor och stilleben

Tjejerna kan verkligen kosten att framhäva blommorna med arrangemang i shabby chicstil.
Här och var hittar man vackra ramar som hänger bakom blommorna, som blir som levande konstverk. Verkligen effektfullt och vackert. Att de dessutom har lite loppissaker till salu gör ju inte saken sämre ;) Jag har hittat en ursöt engelsk kakburk med påskblommor på. Bägge bilderna är tagna från deras hemsida.


Ha en riktigt skön helg,


Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Hej Maria!

    Halkade in här via en kommentar på en annan blogg! *nyfiken* =D

    Så fint du hade gjort med fönstret i ett tidigare inlägg, den idén tror jag att jag lånar, det är ok va..?

    Sicken fin blogg, jag kommer tillbaka!

    Kramar! / Kerstin

    SvaraRadera
  2. Bra tips!

    Och tack för tipset om vaxet!
    Har inte ens sett att dom har vax=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Fina bilder du visar!! De planteringarna är ju riktigt fina. Roligt med favoritbutiker som det räcker att bara vara i någon minut och man är full inspirerad!!

    Ha en bra söndag, kram Camilla.

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du visar på din blogg.
    Hanna

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram