torsdag 28 maj 2009

Vardagsrummet på torpet

Hej!
Idag får ni se matdelen i vardagsrummet. Vi har bytt ut bordet och stolarna till några som passar bättre i stil. Även dessa skall få sig några lager vit färg, så fort jag får tid=)
Det runda bordet har två iläggsskivor och kan rymma många människor. Perfekt till t ex Midsommarfester .

Jag håller på och syr knytgardiner av ljusblått linne till fönstrerna. Det tar en evighet att sy knytbanden, så om jag inte sätter fart så får vi inga gardiner i år heller...Hissgardinerna hittade jag på rea på Årstiden för endast 100 kr styck! Självfallet finner man Mårbackapelargoner i varje fönster, det hör som landet till!

Hörnskåpet hittade vi i en antikaffär här i Huddinge och det är perfekt till lite ömtåligare porslin och annat smått o gott.

På söndag drar jag vinnaren av tallrikshyllan så än så länge finns det tid att ta en lott! Hoppas att ni får en riktigt varm och skön helg!

Kram Maria

7 kommentarer:

  1. hej Mia!

    vad mysigt det ser ui torpet. ser så harmoniskt ut.. vad duktig du är som syr diner.. sånt där är jag urdåligpå!!
    Kuldu gillade burken och pallen.. särskilt burken var sååå fin tycke jag!!
    KRAM till dig
    A-C

    SvaraRadera
  2. Ljust och fint det är på ert torp, skulle med vilja ha en tillflyktsort. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni har det,ljust och härligt.
    Jättefin ljuskrona.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni har det! Ha en bra dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Så länge sen jag kikade in här hos dig, min bloggtid har varit i princip lika med noll de sista veckorna. Alltid hysteriskt mycket på jobbet den här månaden, nu längtar jag efter semester!!!!

    Så fint det ser ut i erat torp, jättemysiga bilder!

    Ska maila dig makens hemsida!

    Ha en trevlig pingsthelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Gud så härligt ni har det där!! Det är superfräscht och härligt, precis lagom "torpigt". Jag tycker de gardinerna du har där är jättefina man det blir säkert ÄNNU finare med de nya då... :)

    Kram Jenny

    P.S. Tack för dina alltid så gulliga kommentarer! D.S.

    SvaraRadera
  7. Så utrolig fine bilder fra torpet! Dere er heldige som har en sånn fin plass! Håper det er sol og fint hos dere også nå. Ønsker deg en riktig god søndag!

    Solrosa

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram