söndag 10 maj 2009

Liten bit av Medelhavet



Hej!


Igår bjöd jag två vänner på middag. Vi åt och drack gott. Till fördrink serverade jag min favoritdrink: Vattenmelonslush med lime och Bacardi Lemon, MUMS! Funkar lika bra utan alkohol och är otroligt läskande och löjligt enkelt att göra.

Här brevid ser ni min present: två underbara lavendelplantor! Jag satte upp dem utanför vår ytterdörr och med ens kom sommaren!

Hoppas att ni har haft en skön helg. Nästa vecka skall jag ha en liten utlottning, måste bara slipa lite;)

Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Tar gärna receptet på den " fördrinken " den lät supergod & sommarsmarrig
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Lät ju supergott!
    Fint med Lavendel!

    Ska i väg en sväng och handla lite blommor i veckan så jag kan mysa till det på balkongen.

    Spännande med utlottning!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Ja jag är ju inte så mycket för alkohol så det blir nog en alkoholfri variant, men det lät mumsigt!

    Klart jag inte missar din utlottning - jag har ju dig på bloglovin :).

    Ha en bra kväll!

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Lavendel är verkligen sommar!! Har precis klippt ner mina i rabatten, tydligen skall man göra det, så blir de kraftigare och tätare, om man vill ha en häck!!Fint att sätta vid entrén.
    Ha en fin vecka
    kramar Malin

    SvaraRadera
  5. Härligt med lavendeldoft precis utanför dörren.
    Tack för tipset i förra inlägget,var på Zetas förra helgen men gick ut lika snabbt,för mycket folk.Nästa gång blir det Hannas.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Hej! Hur har jag kunnat missa den här bloggen...men bättre sent än aldrig som det heter. Din blogg är verkligen jättemysig, helt i min smak, hoppas det är okej att jag lägger den i min lista! Ha en bra dag! Kram Helena

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram