torsdag 5 mars 2009

Nytt, nött & rostigt


Hej igen!
Jag kunde inte låta bli att visa några av mina kap jag gjorde i Uppsala på Alla hjärtans dag.
Det vackra fönstret ni ser en liten del av är ett av två som jag fick köpa av goa Hannis. De är riktigt gamla och vackert patinerade. Tyvärr så kan vi inte bestämma oss för var vi skall sätta upp dem så än så länge får de stå i arbets-/gästrummet. Jag lovar visa upp dem ordentligt när de hittat sin plats.
Den vackra ljusstaken med rostdetaljer samt "&" köpte jag på Biskopsgården. Jag har varit på jakt efter ett riktigt rostigt &-tecken under en längre tid och hittade det perfekta här. Butiken är verkligen värt ett besök. Allting går i vitt (och en del rost;)). De säljer t o m vita Tivoliradioapparater och bjuder självklart på...just det vitt godis! Kopparhjärtat slängde jag in i bilden för att påminna mig om dagen.
Tyvärr så slutade inte dagen lika roligt. På vägen hem från Uppsala ringer min man och berättar att äldsta sonen har trillat från en klätterställning och gjort illa foten, så återstoden av alla hjärtans dag tillbringades i "pestrummet" på Astrid Lindgrens akutmottagning (sonen hade fortfarande vattkoppor som smittade till råga på eländet). Tack och lov så var det inte så farligt utan det räckte att linda foten och ta det lungt (säg det till en 5-åring som varit instängd i 2 veckor med vattkoppor!) Så istället för en romantisk middag med champagne blev det Mc D-drivethru ;(
God natt-kramar från Maria

2 kommentarer:

  1. Se där!
    Och rost blev det också=))
    Snyggt!
    Men du vilken otur med avslutningen på alla hjärtans.
    Tur att det gick bra ändå!

    Önskar dig en fin helg//
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert arrangemang !! Åh , vad jag gillar uppsala , det är en underbar stad . Förut bodde jag ju lite närmre och kunde åka dit ibland , men tyvärr har jag missat den affären .
    Hoppas din son mår bättre , med både fot och vattkoppor . Skönt att höra att han är fem och har det , ja e lite orolig för min tjej som inte har fått det än , hon är oxå fem .
    Ha en fin helg !
    Kram/Lotta

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram