måndag 2 mars 2009

Tjuvstart på våren

Välkommen till en ny vecka!

Det finns få saker som symboliserar ljusare tider så mycket som Mårbackapelargonen. Jag hade turen att få tag på två stora fina exemplar på en handelsträdgård. Trots snöovädret utanför så kunde jag ändå drömma mig bort till våren och höra bina surra och känna lukten av nyklippt gräs...

Denna vecka är det trädgårdsmässa på nya Kistamässan. Jag skall försöka ta mig dit och i såfall lägga ut bilder på bloggen. Om det är fler bloggare som skall dit kanske vi kan få till en liten "bloggträff". Hör av er om ni är intressserade!

Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Tänkte bara kika in och önska dig en bra start på veckan!
    Ha det fint.

    //Johanna

    SvaraRadera
  2. Kikar in och säger hej och välkommen till bloggvärlden!
    Önskar dig välkommen in till mig och lägger in dig som bokmärke så jag inte tappar bort dig ;)

    Ha en fin dag

    Kramar Viveka

    SvaraRadera
  3. Vilka otroligt vackra blommor ;D

    SvaraRadera
  4. Trädgårdsmässa...det låter roligt! Härligt att få längta lite och gå där och lukta och fantisera om en annan årstid. Här är det snöstorm! Det är som om det vore november och vintern gör sitt dramatiska intåg. I stället för dess motsats...

    Tack för hälsningen hos mig! KUl att du lämnade en rad så att jag hittade hit till dig!

    VI ses igen hoppas jag!

    /Anna

    SvaraRadera
  5. Så kul med trädgårdsmässa, våren kommer väl så småningom...

    Ljuvlig mårbacka;-)

    Ha det så trevligt på mässan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!

    Här har vi också haft snöoväder idag, usch, vill ju ha vår nu! Låter mysigt med trädgårdsmässa och vilken underbar Mårbacka du har köpt!!!!

    Ha en bra tisdag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Godkväll!!
    Blir alldeles llysrik av din fina mårbacka.. ohh kan det inte blir vår fort nu.. toksnöar ju just nu!!

    trädgårdsmässan den tänkte jag gå på med men nu är det jobb som gäller istället.. thats life!!

    Mysigt det lät med spahelg!!

    kram på dig
    A-C

    SvaraRadera
  8. Mums, överblivna lussekatter är inte fy skam det heller ;).

    Åh vilken vacker Mårbacka! De är ju fantastiska... Nä jag tar mig nog inte till mässan hur gärna jag än vill. Jag är lite för snål helt enkelt ;).

    Stor kram M

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram