tisdag 17 mars 2009

Skatter från Västkusten


Hej!


Så var man tillbaka i vardagslunken igen. Vi hade en underbara helg i Göteborg med shopping och Melodifestival följt av bad, mat och tjejsnack på Varbergs kurhotell.

På lördagen strosade vi runt i Haga och åt en underbar fisksoppa i Saluhallen. Sen bar det av till helgens shoppinghöjdpunkt: Atmosphere. Stackars S & N, de visste inte vad de hade framför sig. Det tog 1,5 timme av tittande, lyftande, flyttande, funderande, kaffedrickande, skrattande och bullätande innan jag kom ut i solen igen. Åtskilliga kronor fattigande men med ett fånigt lyckligt leende på läpparna. Här nere ser ni några av mina inköp.

Jag fick tag på den sista burken med fotpulver, den är lika söt i verkligheten som på bilden. I bakgrunden ser ni lite av en tvättbräda i miniatyr. Egentligen hade Ingrid inte tänkt sälja den utan spara den till ett barnkollage, men när hon såg hur förtjust jag blev i den så fick den komma hem till mig, Tack snälla Ingrid, jag skall vårda den ömt..


Två vackra små böcker, en madonna och en underbart snidad stämpel. Jag skall försöka hitta julklappslacket för att se hur stämpeln blir. Lovar att visa resultatet här:)


Här ser ni vattentornet som ligger brevid kurhotellet. Jag kan varmt rekommendera ett besök hit. Omgivningarna är vidunderliga, även i dis och hotellet håller vad de lovar av god fräsch mat, trevliga behandlingar i fina lokaler och avkopplande atmosfer.
Det är inte så ofta som mina väninnor och jag får träffas så länge och prata utan att bli avbrutna av barn eller män. Detta är en helg jag kommer minnas länge:)
Nu skall jag försöka hinna ikapp i bloggläsandet,
På återseende,
Kramar Maria

1 kommentar:

  1. Låter ju hur skönt som helst!!
    Och vilka fynd du kom hem med!!
    Härligt!

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Åh, så kul att du ville skriva en rad eller två! Tack, det betyder så mycket för mig!

Välkommen !

Så kul att Du tittar in! Här får du se bilder från vårt nya hem med dess underbara trädgård, vårt sommartorp och lite annat smått och gott. Du får gärna lämna en hälsning.
Kram